關於分辨的過程

不同修會有不同的作法

在我們修會,負責聖召牧靈的修女大約會有至少六個月的時間,來和女青年一起分辨聖召。

在這期間,透過和修女定期碰面來彼此認識,一步步澄清想入會的動機,並以愛、關懷與祈禱來支持整個分辨的過程。除了定期碰面,也可依個人需要來安排一天或多天的避靜。

1條評論

  1. Thanks for a marvelous posting! I truly enjoyed reading it, you can be a great author.I will be sure to bookmark your blog and definitely will come back someday. I want to encourage one to continue your great work, have a nice day!

回應

請輸入你的評論!
請在這裡輸入你的名字